2012-03-10

Liberty-lekar.

Fortfarande mest bara isigt på ridvägarna. Försökte ta skogspromenad häromdagen men det var blåsigt och Nadal stod mer på bakbenen än gjorde någonting annat så vi har lekt i korallen istället. Mest liberty circling, yoyo och lyckades få till några fina spins! Snacka om avancerat! Det var inte riktigt det jag var ute efter men man får ju tacka och ta emot när det bjuds! :)

Det har även blivit stick-to-me både liberty och on-line. Försökt oss på lite sideways också men det vill sig inte riktigt så det måste vi träna mer på. Upptäckte idag att vi också behöver göra mer squeeze, för det satt långt inne idag när jag var tvungen att squeeza honom för att vi skulle komma från hagen till stallet. Måste även påminna mig själv att förbättra vår porcupine - hur svårt ska det va'!?

Personligen har jag upplevt mycket frustration med min utrustning den här veckan. Inte för att det är något fel på den, men för att savvy-stringen blivit tung och ohanterlig av leran på ridbanan och i korallen och för att jag inte fått upp tillräcklig smidighet med 22'-linan så jag blir bara irriterad på mig själv.

Svullnaden i kotleden har gått ner ännu mer och är nästan helt borta nu så det är skönt. Och vi har fått en ny häst i stallet - en quarter som verkar jätterar och är hur söt som helst.

1 kommentar:

lisa.kallstrom@hotmail.com sa...

Hej!
Jag heter Lisa och bor i Kungsberg. Blev lite nyfiken på var du/ni håller hus eftersom du i ett tidigare inlägg skrev att du skulle till Kungsberget och klätterträna. Jag har för tillfället två welsh mountain ponnyer som jag har börjat att träna NH med, tidigare så hade jag en arabvalack i 17 år innan jag tyvärr fick ta bort honom nu i januari. Vi kanske ses på en NH-träning någon gång!