2012-03-15

Lite circling on-line.

Vi har fortsatt med liberty-lek hela veckan. Igår gick det mindre bra, så idag gick jag över till on-line och slutade när det gick som bäst: positiv attityd (hos oss båda!), små signaler, exuberance med ordentligt lyft i fötterna, uppmärksam och mysig. Go'-hästen! Imorgon ska vi nog göra något nytt. Eller ja, nygammalt då. Antingen blir det figure-8 eller så blir det sideways och squeeze. Vi borde göra det senare för det har vi gjort alldeles för lite av. Faktiskt provade vi lite sideways på cirkeln idag och det gick riktigt fint. Jag krävde inte så mycket, men det lilla som blev var fint, lugnt och sansat. Fast figure-8 skulle nog vara bra för att förbättra vändningarna i circling. Hmm. Ja, får se vad det blir.

Till helgen tänkte jag i alla fall sätta mig ner och försöka lägga upp en mer strukturerad plan för vår träning, med lite längre perspektiv än de närmaste dagarna. Ska hämta lite inspiration från andra bloggar och se hur de lagt upp arbetet. Får se om jag dristar mig till att publicera mina planer, med risk för att i framtiden få stå med skammens rodnad om det inte går som planerat :P

Inga kommentarer: