2012-03-04

Över stock och sten.

Idag tog vi en tur i skogen, och då menar jag I skogen. Vi var ute lite drygt en timme skulle jag tro (glömde kolla klockan) och undvek stigar och vägar som var överisade och gick istället över stock och sten mellan träd och buskar. Det var jättekul att testa hur följsam Nadal skulle vara när jag snirklade mig fram mellan trädstammar, genom granar, över små mini-tallar som kittlar lite under magen. Han följde hur fint och lugnt som helst! Hittade ett par banker som vi gick upp och nedför några gånger och Nadal höll sig lugn och samlad mest hela tiden utan att slänga sig nerför eller skutta uppåt. Nåja, uppåt blev det lite mer av hopp några gånger, men neråt skötte han sig kanonfint. Vi hittade en filt i skogen också som först var lite läskig (fel sak på fel plats) men sen lekte vi lite med den. Till slut hängde jag upp den över en gran. Får se om han kommer ihåg den nästa gång eller om han kommer tro det är ett spöke :)

Såret såg bra ut idag. Fortfarande lite svullen. Jag tycker svullnaden sjunkit ner lite till, nu mot kotleden. Efter vår promenad tyckte jag svullnaden gått ner, inte helt men lite grann ändå. Han har ingen feber (38,2). Fortsätter hålla koll.

Inga kommentarer: