2012-03-03

Hur roar man sig när allt är isigt?

Tråkigt väglag just nu - blir inte så mycket gjort av något. Kan knappt ta ut Nadal från hagen för att det är så isigt. Upptäckte ett litet sår på Nadal idag (att han ska lyckas...) - vänster fram på skenbenets utsida. Det var lite varmt lokalt och det fanns en aning till svullnad just nedanför såret, men han var ohalt och det blev bättre efter en kort promenad. Jag gjorde rent och kommer hålla noga koll på det.

Idag blev det som sagt en kort promenad i solen där vägen var bar vilket inte var särskilt lång sträcka. Vi försökte ta av längs en skogsväg, men det var helt enkelt för isigt. Istället tog vi tid på oss att gå förbi en lite läskig bäck flera gånger. Extra utmanande eftersom det passerade bilar med jämna och som jag tyckte täta mellanrum (att den vägen är så vältrafikerad trodde jag inte före idag). Inte för att Nadal bryr sig särskilt om bilarna, utan dels för att en del av bilarna kör så rackarns fort så jag tycker det är läskigt och dels för att det blir en ordentlig squeeze mellan de passerande bilarna och den porlande bäcken vilket Nadal tyckte var läskigt. Men det gick bra.

Passade även på att göra lite "stick to me" i övergångar trav-skritt-stop-back. Han var lite distraherad av osynliga barn som tjoade i skogen och trafiken som körde förbi oss, men han skötte sig fint. Väl hemma igen blev det undemanding medan Nadal fick äta lite fjolårsgräs som töat fram och så gjorde vi lite-lite porcupine med grimman och jag testade också lite med repet runt ena frambenet. Gick fint.

Inga kommentarer: