2012-03-24

Lördagslek.

Idag kom Anna och Tulo över och lekte. Jag fick rida lite Tul. Försökte göra passenger utan vare sig sadel eller tyglar, men Tul ville bara gå till grinden. Då tog jag fram sticken istället och så lekte vi lite fram- och bakdelsvändningar , lite corners och lite figure-8. Det är så himla roligt att, när han väl förstått vad vi ska göra, få upptäcka hur lite jag behöver göra för att han ska göra det jag vill. Jag får verkligen bli uppmärksam på allt jag gör och se till att jag gör rätt. För annars blir det fel :)

Med Nadal blev det lek med tunnorna. Planen var att få Nadal att förstå att han kunde hoppa över dem. Vi lyckades! Han hoppar dock väldigt högt över dem. Jag är glad att jag står bredvid och tittar på och inte sitter ovanpå, om vi säger så. Men det kommer bli bättre. I allt detta hann vi också med att göra alla sju lekarna. Kom till och med ihåg porcupine flera gånger, men det är fortfarande en utmaning - jag tenderar att "glömma" den leken... Jag hann också med att sadla Nadal och så fick han gå ett par varv med lösa stigbyglar. Eller, hann... det lät ju som att vi stressat igenom dagens övningar och så var det ju inte riktigt - vi var nog där i ca fem-sex timmar... väldigt lågintensivt dock - lekte ju med Tulo emellanåt och fikade och hade mig. En kanonlördag, helt enkelt!

Inga kommentarer: