2012-03-23

Lite smått och gott.

Det var visst ett tag sedan förra inlägget, men nu kommer äntligen ett nytt!

Vi har förbättrat vår circling game on-line och blivit bättre på att byta varv. Vi har också blivit bättre på sideways och squeeze game, också on-line (jag har försökt systematisera vår träning lite grann genom att sätta upp vecko-uppgifter åt oss). Det är så roligt när det är så tydligt att han förstått att det är något specifikt jag faktiskt vill att han ska göra, och så gör han det, med effort! Vi har ju som sagt aldrig riktigt haft problem med driving game, vilket väl bidragit till att circling, sideways (med driving) och squeeze game funkat fint. Därför har vi också försökt oss på lite porcupine move hindquarters, men jag "glömmer" visst den planen oftare än vad jag kommer ihåg den... Så den får vi fortsätta förbättra. Vi jobbar också på att få Nadal att stå på piedestalen med alla fyra fötterna och med confidence. Det går bättre och bättre det också!

I veckan köpte jag tre 130-liters tunnor - orangea och jättefina (bilder kommer - när jag kommer ihåg att fota dem...)! Och Nadal tycker de smakar väldigt gott! Det har varit honung i dem (jag trodde att han inte tyckte om honung?!) och han kan inte sluta slicka på dem. Väldigt söt. Så de har vi lekt med i ett par dagar. Nose, neck and front feet över. Nu fattas bara resten :)

Idag fick Nadal på sig sadeln igen. Jag började med att göra sadelpallen till a sweet spot där man kan vila. Så fort han visade tendens att bita på något så fick han finna sig i att gå en vända. Sen var det saddling with savvy och så hängde jag i stigbyglarna från båda håll. Gick fin-fint. Han fick även skritta och trava runt med sadeln på och med stigbyglarna hängande. Gick också bra, men i höger varv reagerade han på något och började kicka ut. Märks inget utan sadel, så det borde vara något med sadeln som irriterar eller stör. Hmmm....

Inga kommentarer: