2010-09-23

Repetition och nya prövningar

Idag repeterade vi det som vi tränade på med S igår. Det gick ganska bra, fast jag behöver träna på min tajming och på att vokalisera mina kommandon. Efter en kort stund kom en till ryttare in på ridbanan. De tränade hoppning, så då fick jag och Nadal träna på att han skulle hålla uppmärksamheten på mig. Det gick si-sådär. Nåt att träna mer på, helt enkelt. Vi avslutade med att träna på att stå på ridbanan och ta det lungt - medan det andra ekipaget red på runt omkring oss. När han var lugn så att jag var nöjd så gick vi därifrån.

Efter ridbanan så tog vi en minitur i skogen på en ny stig. Den var väldigt stening och full med rötter bitvis så det var bra träning för Nadal på att hålla koll på sina fötter. På vägen tillbaka till hagen så tog vi sala-banan och där mötte vi först ett travar-ekipage. Nadal tittade väldigt mycket på giggen (?) som kusken satt i, men han skötte sig fint hela tiden. En stund efter det så blev vi omkörda av ett gäng på fem motorcyklar som bullrade jättemycket! Ett par gånger fick jag påminna Nadal om att hålla sig bakom mig och inte gå om mig, men annars skötte han sig fint och motorcyklisterna saktade farten förbi så fint så! De berömde mig för min duktiga häst!

Imorgon får Nadal vila, själv ska jag rida på ridskolan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att det går så bra för er!
Gnäggar o skuttar han av glädje än när du kommer?
DET vill jag se när jag kommer ner!!
Kram / Jenny

Tessa sa...

Hej
Kul att kunna följa Nadal vidare i livet. Kul att det går framåt för er. Ni är saknade här i Stall Backlund. Ta hand om er.
Tessa (andys matte)

Erika sa...

hej tessa!
vad roligt att du följer bloggen!
vi kommer säkert och hälsar på förr eller senare. vem vet, kanske vi blir boende ute i era trakter igen så småningom! :)
/e