2010-09-19

Valdagsträning

Inte för att Nadal fattade att det var valdag idag, men ändå...

Idag blev det lite arbete med grundläggande övningar på ridbanan. Det gick så bra så! I slutet tyckte Nadal att det var så enkelt att han bara stod och gäspade.
Vi tränade på att följa, backa, stanna, stå kvar, komma, flytta undan (åt sidan - side-pass).
Det enda som inte går så bra som jag hade önskat är detta med att följa - ibland gör han det (oftast faktiskt, men ändå), ibland inte. Ibland går han i mitt tempo (eller om det är jag som går i hans tempo?) och ibland drar han fötterna efter sig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det - jag vill ju inte gå o dra i ledrepet hela tiden. Tips mottages tacksamt!

När vi var färdiga på ridbanan så blev det lite träning i stallet: han fick prova ett ridtäcke för första gången:

det var alldeles för stort! Men han skötte sig fint och accepterade allt. Sen tränade vi på att acceptera en plastpåse mot kroppen och jag fick smeka honom överallt med påsen, både när den var ihopvikt och när jag vecklat ut den lite så den prasslade mer och tog mer plats. Det senare var lite läskigt, men ok då matte, om du säger att jag ska acceptera detta så gör jag väl det då, tycktes han tänka.

Inga kommentarer: