2010-09-16

Träning på konsten att inte göra någonting alls

Igår och idag har Nadal fått vila. Jag har bara plockat ut honom till utanför hagen för att ge honom hans kraftfoder (det är bara han i hela hagen som får sånt, men så är han ju yngst också och växer och växer!). Idag kom jag till hagen just som det slutade regna och solen kom fram från bakom molnen. Det var varmt och det bara ångade från hästarnas ryggar där de stod!

Han kommer nog få fortsätta att göra ingenting under torsdag och fredag också - tror han behöver det. Så får vi jobba lite på lördag och söndag. Ta nån promenad, pyssla i stallet och kanske, kanske blir det en första dusch i det nya stallet. Vi får se hur det går.

Och det är naturligtvis träning av mig själv som avses i rubriken. Träning för att få Nadal att kunna stå och inte göra någonting är ju träning av Nadal, och räknas därmed inte in i dagens aktiviteter av att inte göra någonting. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm svettiga ångande hästar i en hage....låter lite som mina svettiga förkylda ungar som yrar runt här nu på morgonkvisten :-)
Kram / Jenny

Erika sa...

hrm... jag undrar vad jag trodde att det var för dag när jag skrev det här inlägget...

Erika sa...

jenny: de var ju blöta från regnet ;)
men jag hoppas att a och d kryar på sig snart - och även du! kram