2010-09-30

Första gnägg-hälsningen

Idag blev jag hälsad av en gnäggande Nadal! Det var första gången han hälsade så ljudligt på mig när jag kommit ut till hagen och jag blev så klart ännu mer kär!

När jag väl kom lite närmare så såg jag att han hade nåt gegg i ögat. Efter lite konsultation med stallkamrater så spolade jag (med lite hjälp) rent ögat med koksaltlösning och imorgon blir det till att gå till apoteket och köpa Noviform (om det nu var rätt namn på det hela) som tydligen ska vara bra mot irriterade ögon.

Sen tog vi en sväng på ridbanan. Idag varierade vi övningarna och istället för att arbeta på volt så blev det till att arbeta på litet fyrkantsspår runt lite koner. Tanken var att Nadal skulle lära sig att flytta undan framdelen runt dessa koner. Gick inte jättedåligt, men inte heller riktigt bra. Han ville helst bara flytta alla fyra benen och snurra runt sin egen mittpunkt, istället för att flytta bak vikten på bakbenen och sedan kliva runt dem med frambenen. Men det var första gången vi gjorde den övningen, så det blir nog bättre. Det blev en ganska kort övning eftersom jag slutade så fort jag tyckte att han gjort någorlunda rätt ett par gånger.

Sen gick vi över till att träna på sidepass som han ju gjort förr och idag gick det riktigt bra. Vi provade till och med något steg åt sidan med en markbom liggandes på backen under magen. Även där slutade jag ganska snabbt när han gjorde rätt. Sammantaget innebar det ett väldigt kort träningspass. Fast vägen till och från hagen blir ju också träning. Både i förrgår och idag så provade jag om jag skulle få upp honom i trav på väg ut till hagen. Det har gått så bra så. Han joggar på bredvid mig så snart måste jag prova detta även på ridbanan och se om det går lika bra när inte hagen lockar och pockar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAA äntligen en gnägghälsning!!!
DEN har ju till o med JAG längtat efter :-)
Och du ååååååh vad jag längtar till nästa helg!!! Kram / Nenne

Erika sa...

me too! fast näst-nästa var det väl?
kramar