2010-10-07

Första promenaden i mörkret

Tisdag och onsdag så vilade Nadal för då var jag bortrest.

Idag tog vi den första promenaden i mörkret! Det var så pass sent när jag kom till stallet idag att det hann bli mörkt, och ridlektionerna hade börjat så vi kunde inte vara på ridbanan. Så då fick det bli till att pilottesta pannlampan jag köpte i augusti - den funkade jättebra! Himla bra ljus och flera olika bra inställningsmöjligheter. Så nu kan jag i alla fall inte skylla på mörkret om jag inte har lust att gå ut och promenera med Nadal någon dag!

Eftersom det var första dagen som vi var ut i mörkret och det var första gången jag provade pannlampan så gick vi inte på några nya vägar utan höll oss till bekanta stigar. Vi var ute i 50 minuter och Nadal hade dessutom bettet på sig hela tiden. Han verkar tycka att det där bettet inte är så dumt - nåt att tugga på emellanåt och nåt att suga på annars. Nöjd är han med det i alla fall, så det är ju bra.

Jag måste komma ihåg att köpa någon form av reflextäcke till Nadal - en liten brösta känns inte helt tillräcklig, tycker löjliga jag. Dessutom tycker jag det är krångligt med bröstan eftersom jag då även måste använda en täckesgjord att fästa bröstan i...

Jag inbillar mig i alla fall att Nadals ögon börjar se bättre ut. Kanske sista dagen med ögongrejs imorgon?

Inga kommentarer: