2010-10-20

Mode i stallet?

I lördags tog vi en mysig liten kort-promenad ut i skogen och den här gången hade vi sällskap av en av mina systrar som var och hälsade på. Det var så roligt att hon ville följa med ut till stallet och gosa med min pålle trots att hon egentligen är lite rädd för hästar. Hon inte bara ville följa med utan hon bad till och med om att få rida! Så det fick hon göra, fast inte på Nadal så klart, som är alldeles för liten för det ännu.

I alla fall, promenaden krönte vi med en fikapaus mitt på en skogsväg. Nadal fick träna på att stå uppställd vid ett träd. Jag hade tagit med lite mat blandat med morötter och äpplen till honom, som jag hällde ut i gräset, så fick han stå där och mumsa medan jag och J fikade.

Nadal

Syrran

Nadal skötte sig jättefint (det gjorde syrran också ;) ). Han fick dessutom provsmaka banan för första gången och det verkade definitivt falla honom i smaken.

När vi kom tillbaka till stallet fick syrran rida på en av hästarna i stallet. Tyvärr var den damen lite grinig för dagen så det blev en micro-ridtur på ridbanan. Som tur var lyckades jag övertala J om att prova en annan häst en annan dag (inte så svårövertalad dock). Så på tisdagen fick hon rida en annan dam som var på mycket bättre humör och som nog gjorde att syrran kommer kunna tänka sig att rida igen. Kanske kan det bli en distanstjej av henne så småningom också! ;)

På söndag till onsdag så har Nadal bara fått mat och pyssel i stallet. Fast till på onsdag så hade syrran köpt lite "fashion" till Nadal så att han skulle ta sig bättre ut på bild än med sin orangea grimma :o) J tycket inte att den var så fashionabel så hon köpte en svart grimma i läder som hon tyckte skulle passa honom mycket bättre. Och ja, jag kan ju bara hålla med - det blev jättefint! Eller vad säger du? Fast den är fortfarande lite stor...


Nadal "in style"


1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar ha det mysigt!
den orannge är snyggare i mörker;-)
(Wasa har en likadan)
/Sigrid