2010-10-15

Lugnare tempo

Hela den är veckan så har jag bara tagit in Nadal för att ge honom mat och pyssla lite i stallgången. Efter allt arbete som vi faktiskt gjort sedan han flyttade hit så tyckte jag att han behövde ett lite längre andningshål och vi behövde tid för att bara vara med varandra utan krav. Det kanske kan ge honom tid att smälta lite intryck också (och mig!).

I tisdags så var en hovslagare i stallet och verkade några av hästarna i stallet. Jag bad henne titta på Nadals fötter också och kommentaren var att det fanns ingenting alls att ta på honom och att han sliter fötterna jämt, och det var ju skönt att höra. Hon lovade att titta på honom igen när hon är i stallet framöver.

Idag kommer Nadal inte ens få komma in till stallet utan jag kommer bara ta ut honom utanför hagen och ge honom hans kraftfoder. Imorgon blir det nog en liten promenad, men inget alltför märkvärdigt - bara en bensträckare.

Inga kommentarer: