2010-10-03

Första gången med bett

I fredags hade jag köpt Noviform så det blev till att försöka få in det i Nadals öga. Med lite hjälp fick vi till det och sen blev det ett kort pass på ridbanan innan jag for till ridskolan för en ridlektion.

På lördagen fick Nadal vila för matte var i Uppsala på Fjällnoraritten och agerade funktionär. Det var kallt men rikigt trevligt! Jag satt vid pulstidtagningen och hade fantastisk utsikt över vet-gate så jag fick se alla fina hästar trava upp!

Idag blev det lite arbete på ridbanan. Det var blåsigt och ena grannen höll på att flytta skrot och Nadal tyckte allt var läskigt. Jag kände mig otillräcklig, men vi höll på i ca 30 minuter ändå och försökte sluta när allt var lungt och fint.

Idag har Nadal även fått prova på att ha ett bett i munnen för första gången. Det gick riktigt bra! Jag hade köpt en nackrem för stigbett och satt på ett vanligt tredelat bett på det. Nackremmen var lite för stor så jag nöjde mig med att låta Nadal stå i stallgången och vänja sig med bettet i munnen. När han stått med det en liten stund utan att försöka få ut det ur munnen så nöjde vi oss. Jag letade sedan rätt på en håltagare och satte i lite fler hål i lädret så nästa gång ska jag nog prova att låta honom ha bettet i munnen medan vi jobbar lite på ridbanan!

Inga kommentarer: