2011-02-14

In på box.

Nu tyckte jag inte att jag kunde vänta på att det skulle gå över av sig själv längre, så idag har jag stoppat in Nadal i en utebox över natten. Jag hoppas att det ska visa sig att jag överdriver, men eftersom det inte riktigt verkar vilja gå över så måste jag ju prova något! Om en vecka kommer veterinären också. Om Nadal är frisk då så är det dags för vaccinering och är han inte frisk så är det dags att göra någon sorts odling eller nåt för att ta reda på vad det kan handla om. Jag hoppas att han inte ska behöva stå i den där boxen riktigt så länge. Helst bara en natt, men det är nog orealistiskt att det skulle ha blivit helt bra tills då. Jag märker att jag har lite svårt att hålla fokus på jobbet när jag egentligen bara vill veta varför inte min lillgubbe vill bli bra!

Det känns jättekonstigt att lämna honom där - inomhus. Hade svårt för att slita mig utan hade väl helst velat sova över för att kunna vara där (så han slipper vara ensam... eller) om han skulle få ett spel eller om det skulle vara nåt annat . ja,ja, han ska väl överleva ändå och det är bra träning osv.

Nadal tittar ut!

Det blev ett täckesköp på Hööks idag också - tack Sigrid för tipset om rean! Täcket är alldeles för stort för Nadal ännu och är mer köpt med framtiden i åtanke (fast just nu kan jag inte föreställa mig att han ska kunna fylla ut täcket någonsin!). Men när jag provade det på honom idag så ville jag sen egentligen inte ta av det utan jag ville att han skulle få mysa på med ett täcke på sig i boxen över natten - jisses, vad fånig man är! Jag såg istället till att han hade ordentligt med hösilage att tugga på så får han väl äta så att han får upp värmen.

Jag känner mig för övrigt helt tafatt inför installningen och funderar på vad jag kan ha glömt eller gjort tokigt eller så. När han går i hagen så behöver jag ju bara släppa in honom där, sen är det hela klart för dagen och jag vet att han klarar sig själv! Äsch, jag säger det igen: bra träning! Och uppenbarligen inte bara för Nadal utan även för en viss matte...

1 kommentar:

Blenda Elby sa...

Som sagt bra träning för matten också ;-) Förstår din öro över snoret.