2011-02-13

Mycket lek och mer snor... och ny hagkamrat!

Uj,uj,uj... Jag skrev ett låååångt inlägg om dagens övningar och sen tryckte jag på fel knapp så allt försvann - utom rubriken... Gnääääll. Drygt!

Ja, vi har i alla fall varit iväg på träning i ett ridhus idag tillsammans med 6 andra nh-ekipage - jättekul var det! Först höll vi inte på att komma iväg för min bil ville inte sluta spinna på isen (vill ha en ny bil!) och sen ville inte lämmen gå igen... ja, ja. Tillslut var vi i alla fall iväg och vi kom fram i tid och allt.

I ridhuset gjorde var och en sin grej och Nadal skötte sig så himla fint! Han var så duktig! Vi lekte friendly game och porcupine game med sticken (och med snöret). Vi lekte även yoyo-game och circling game och jag drev även upp Nadal i trav ett par varv (fast då snurrade jag med honom). Jag drev runt Nadal ett par varv på en åttvolt och sen fick han gå och sätta mulen på ett par olika saker som jag bestämde. Sen lekte vi även med presenningen igen - nu är han modig! Han tuggar, trampar och krafsar ihop den där plastbiten nu, kliver över den och följer efter den och låter mig klappa honom med den. Han hade den halvvägs över ryggen ett tag och jag höll den för ögonen på honom en kort stund. Allt detta: gick hur bra som helst! Han är himla stolt över att han övervunnit presenningen och förväntar sig godis så fort han trampar på den nu :)

Innan vi åkte hem så fick Nadal träna på att stå i transporten medan jag fikade med de andra på klubbis. Vi pratade om framtida träningar och en hemsida som håller på att byggas upp om gruppen. Efter 45 minuter ville jag inte lämna Nadal ensam längre, så då åkte vi hem igen. Väl hemma i hagen så fick Nadal en ny hagkamrat och honom var det sprutt på! En skäck som är halvåret gammal och som verkligen verkade ha spring i benen! Ihopsläppet var helt omkomplicerat - vilket härlig flock de är!

Ja, och Nadal snorar fortfarande och jag tycker att det blir värre och värre! Vad gör man!?

Inga kommentarer: