2011-02-24

Skadad.

När jag gick ut till Nadal idag på morgonen för att ge honom hans slemlösande betfor så kommer han fram till mig med ett skadat ben. mitt över vänster skenben har han lyckats få vad som ser ut som ett skärsår, ca 4-5 cm långt och det glipar ca 1 cm. Han haltade inte, men det såg blodigt ut, även om blodet hade frusit till vid det här laget - det var 27 minusgrader!

Nadal fick följa med till stallet för rengöring och för att jag skulle avgöra om det behövdes en veterinär eller hur jag skulle göra. Han hade ingen feber och såret såg rent och fint ut. Efter en del om och men så slutade det med att Linn (som har lösdriften) hjälpte mig att lägga om såret på honom - vi fick använda brems och hålla upp ett av frambenen för att få röra bakbenet. Innan bremsen så struntade han i att vi lyfte upp ena frambenent - han ställde sig bara på höger fram- och bakben och lyfte upp vänster bakben. Alltså bara två ben i backen - det kallar vi balans! Det var svårt att jobba i 27 minusgradet - allt ville bara frysa!

Väl i hagen så började han halta, något han inte gjort vare sig på vägen till eller från hagen. Jag hoppas att det mest beror på att han tycker lindan är obehaglig. Han hade ingen feber när jag kom på eftermiddagen heller och han åt och allmäntillståndet såg helt ok ut. Imorgon ska jag lägga om såret igen, så vi får se hur det ser ut då.

Inga kommentarer: