2011-02-25

Veterinärbesök nr 2.


Idag kom en kompis ut för att visa mig hur man lägger bandage på bästa sätt (tack Annika!). När vi tar av sittande omslag så visar det sig att det varar och stinker. Fortfarande ingen feber dock. Det var bara till att ringa till distriktsveterinären. Som tur var så kunde hon komma ganska omgående, men under tiden jag väntade på henne så gick jag omkring och kände mig som världens sämsta matte som inte tagit Nadal till veterinären på en gång. Usch, vad dåligt man kan må!

När veterinären kom så sa hon att det inte är säkert att det inte skulle blivit infekterat ändå, även om vi varit in och sytt. Då kändes det trots allt lite bättre. Så, summan av hennes besök är att Nadal har en lokal infektion vid såret och han går nu på penicilin, antibiotika och smärtstillande i några dagar, och jag har fått instruktioner om hur jag ska lägga om hans sår: första dagen eller två ska jag linda om med alsolspritindränkt bomull, sen med sorbact.

Håll nu tummarna för att han inte ska få feber, bli halt eller mer svullen!

Inga kommentarer: