2011-02-15

Morgonbesök.

Eftersom det inte fanns tillräckligt många påsar att lägga mat i till Nadal, så blev jag så illa tvungen att åka ut till honom idag på morgonen för att fylla på med mer mat. Inte för att det direkt kändes betungande den här gången - jag ville hemskt gärna ändå ut för att se hur det gått för honom över natten. Och det var klart att det gått precis hur bra som helst! Han stod där och tuggade på morgonhöet och tog det allmänt lugnt.

Jag fixade med maten, tog ut vattenhinken som nu var en isklump, satte in en ny vattenhink (som helt säker är en isklump om bara någon timme i den här kylan!) och mockade ur. Jag kunde se spår av Nadals snor lite här och var. Eller ja, "spår"... Det var väl en underdrift! Jag kunde se infryst snor, helt enkelt! Men han "snöt" sig inte någonting alls under hela tiden jag var där idag (ca 50 minuter) och det tar jag som ett positivt tecken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med snoret nu? inte bra att det blev så kallt igen./sigrid

Erika sa...

Hej Sigrid,
Jodå, snoret är fortfarande där, men inte lika tjockt längre tack vare slemlösande (se nästa inlägg).
Nej, det känns som sagt inte helt bra att det är så in i vassen kallt just nu.