2011-02-12

Lite lek, mycket snor.

Idag var det verkligen en härlig vårvinter dag! Nadal fick komma ut och sträcka på benen och vi gick iväg och lekte med Anna och Tulo en stund. Vi lekte lite yoyo-game, circling game, porcupine och så hade Anna med sig ett par tunnor som Nadal tyckte var väldigt intressanta att putta på! Tiden flög och sen var det dags att röra sig hemåt. Imorgon blir det mer äventyr. Här ett foto av Nadal taget idag påväg från hagen:


Nadal har blivit snorig igen. Fortfarande ingen feber, men denna ihålliga snorighet! Och det är inte bara lite snor heller - jag borde ha tagit ett foto! Han tar ett djupt andetag och frustar till (snyter sig, helt enkelt) och sen hänger det en stor snorlobba ur näsborren på honom. Stackarn! Jag tänker ringa veterinären i veckan och fråga hur orolig jag borde vara för detta, vad det kan vara, när det kan vara över eller vad jag kan göra åt det och om detta är något jag kan förvänta mig kommer hända varje vinter. Han har dessutom hostat ett par gånger idag så även hostan har kommit tillbaka, om än inte riktigt lika mycket som i december. Usch, inte roligt. Som tur är så verkar det i alla fall inte smitta. Ingen i vare sig hans förra flock eller nuvarande flock har börjat snora.

Inga kommentarer: