2011-02-21

Veterinärbesök.

Idag kom äntligen veterinären. Hon tyckte att Nadal lät bra, kändes bra och trodde att det var ett förkylningsvirus som han fått då han kommit till det här stallet - ny plats, nya virus. Han fick sitt vaccin och ordinationen att om han fortfarande är snorig om två veckor, då kan det vara dags att ta lite prover. Så Nadal fick gå tillbaka till hagen. Som jag hade misstänkt så gick den promenaden allt annat än fort och smidigt. Nadal ville hellre stå på bakbenen och tränga mig med bogen och springa runt mig i cirklar, än han ville gå framåt. Det var inte helt enkelt, men dock helt förståeligt att han var lite uppspelt. När vi började närma oss hagen så började jag äntligen få lite kontakt med honom så att han faktiskt lyssnade på mig och vi kom fram till hagen i lugn och ro.

Man skulle ju då kunna vänta sig att han skulle explodera i lite bus och krumbukter när han väl fick komma loss i hagen, eller hur? Men inte då! Väl i hagen var det som att allt bus gått ur honom. Han gick in och sa hej till de andra och sen ställde han sig att äta. Det var säkert väldigt skönt för honom att få komma "hem" igen. Matte tycker också att det är skönt. Han ska dock fortfarande få slemlösande morgon och kväll - tills receptet är slut, så det är väl nästan en vecka till, ungefär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt!/Sigrid